SEME BATEN GUTUNA BERE AITARI/CARTA DE UN HIJO A SU PADRE

Jarraian seme batek  bere aitari idatzitako gutuna jarri dizuegu . Zuen seme-alabak  hezitzeko lagungarria izango dela uste dugu, beraz ez gorde oso urrun edo leku izkutatu batetan eta behar duzuen hainbat aldiz irarkurri.

A continuación os dejamos una carta que un hijo escribe a su padre. Creemos que os puede ayudar a la hora de educar a vuestros hij@s, por lo que os aconsejamos que no la guardeís muy lejos ni en sitio escondido , y que la leaís tantas veces como os haga falta.

"Seme baten gutuna bere aitari/Carta de un hijo a su padre"


No me des todo lo que te pida, a veces sólo pido para ver hasta cuánto puedo tomar.
Ez eman eskatzen diezudan guztia, batzutan bakarrik eskatzen dut zenbat hartu dezakedan 
ikusteko .
No me grites, te respeto menos cuando lo haces, y me enseñas a gritar a mí también, y yo no quiero hacerlo./Ez ohiukatu, egiten didazunean gutxiago errespetatzen zaitut eta ni ere oihukatzen irakasten didazu, eta ez dut egin nahi.

No des siempre órdenes... Si en vez de órdenes, a veces, me pidieras las cosas, yo lo haría más rápido y con más gusto./ Ez eman bakarrik aginteak, hau egin beharrean gauzak eskatuko bazenizkit nik arinago eta gustorago egingo nituzke.

Cumple las promesas, buenas o malas... Si me prometes un premio dámelo, pero también si es castigo./ Emandako hitza bete beti... sari bat agintzen badidazu eman, baita zigorra bada ere

No me compares con nadie, especialmente con mis hermanos. Si tú me haces lucir mejor que los demás, alguien va a sufrir, y si me haces lucir peor que los demás seré yo quien sufra./ Ez ni  inorekin konparatu, nire anai arrebekin gutxiago ere. Besteen aurrean goraipatzen banauzu, baten batek sufrituko du eta ni gutxiesten banauzu nik neuk sufrituko dut.

No cambies de opinión tan a menudo sobre lo que debo hacer, decídete y mantén esta decisión./Egin behar dudanari buruz  ez horrenbeste 
eritziz aldatu, erabaki eta eritzia mantendu.

Déjame valerme por mí mismo, sí tu haces todo por mí, yo nunca podré aprender./Nire kabuz moldatzen utzi. Nik egin beharrekoa egiten baduzu ezin izango dut egiten  ikasi

No digas mentiras delante de mí ni me pidas que las diga por ti, aunque sea para sacarte de un apuro, me harás sentir mal y perder la fe en lo que me dices./ Nire aurrean ez gezurrik esan ez eta zure partez esatera behartu,zu larrialdi batetik ateratzeko bada ere;gaizki sentitzea eragingo didazu eta esaten didazunarekiko fedea galtzea.



Cuando yo haga algo malo, no me exijas que te diga por qué lo hice, a veces ni yo mismo lo sé./ Zerbait txarto egin ondoren ez behartu  zergatik egin dudan azaltzen, batzutan ezdakit ezta nik ere.

Cuando estés equivocado en algo, admítelo. Crecerá la opinión que yo tengo de ti y me enseñarás a admitir mis equivocaciones también./ Oker zaudenean onartu.Zuregan daukadan eritzia haundituko da baita nire hutsegiteak onartzen lagundu ere.

No me digas que haga una cosa que tú  no haces, yo aprenderé y haré siempre lo que tú hagas, aunque no lo digas, pero nunca haré lo que tú digas y no hagas./ Ez esan zuk egiten ez duzun gauza bat egitea. Nik ikasiko dut eta beti  egingo dut zuk egiten duzuna, nahiz eta ez esan, eta ez dut inoiz egingo zuk esaten duzuna baina egin ez.

Cuando te cuente un problema mío no me digas: no tengo tiempo para boberías o eso no tiene importancia. Trata de comprenderme y ayudarme./Nik daukadan arazo bat kontatzen dizudanean ez esan: ez daukat tontakerietarako denborarik edo horrek ez dauka garrantzirik. Ni ulertzen eta laguntzen saiatu.

Y quiéreme, y dímelo, a mí me gusta oírtelo decir, aunque tú no creas necesario decírmelo./ Eta maite nazazu eta esaidazu. Nik gustoko dut entzutea nahiz eta zuk uste izan ez dela beharrezkoa esatea.


0 comentarios:

Publicar un comentario